SYGNALIŚCI - Schmith

Schmith - Narzędzia dla wymagających

Kontakt - Biuro Gdańsk

Informacje ogólne dotyczące zgłoszeń naruszenia prawa w Schmith Polska S.A.:

Spółka Schmith Polska S.A. w wykonaniu obowiązków określonych przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928) przyjęła decyzją Zarządu z dnia 25.09.2024 procedurę obsługi zgłoszeń naruszania prawa oraz postępowania w tym zakresie (odnośnik do wyciągu z treści obowiązujących dokumentów umieszczamy poniżej).

Jak może Pani/ Pan zgłosić nam naruszenie prawa:
Jeśli stwierdza Pani / Pan że w ramach działalności Schmith Polska S.A. nastąpiło naruszenie prawa może Pani dokonać zgłoszenia z wykorzystaniem następujących przyjętych w Schmith Polska S.A. rozwiązań:
– pisemnie w zamkniętej  i oznaczonej dopiskiem „Zgłoszenia Sygnalista” przesłanej na adres: Schmith Polska S.A. ul. Kartuska 489, 80-298 Gdańsk – bardzo prosimy aby koperta była zaklejona i opisana jak powyżej;
– na adres e-mail: sygnalisci@schmithpolska.pl
a także jeśli któraś z powyższych dróg nie jest dostępna lub wydaje się zbyt skomplikowana
– za pomocą dedykowanego formularza dostępnego tutaj [link].
Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej następujące informacje: szczegółowy opis zgłaszanego naruszenia prawa; dowody na poparcie zgłoszenia (jeśli są dostępne);  imię, nazwisko, dane kontaktowe do otrzymywania informacji zwrotnej. Schmith Polska S.A. nie przyjmuje zgłoszeń telefonicznych lub anonimowych równocześnie zobowiązując się w zakresie przez prawo określonym do zachowania w poufności danych objętych zgłoszeniem. Złożenie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Panią/Pana procedury zgłoszeń oraz zasad przetwarzania danych osobowych w celu procedowania zgłoszenia.

Obowiązujące zasady:
Jako Sygnalista, podlega Pan/ni ochronie określonej w przepisach ustawy o ochronie sygnalistów, od chwili dokonania zgłoszenia a w naszej Spółce zgodnie z prawem obowiązuje zakaz stosowania działań odwetowych względem osób które dokonały zgłoszenia. W wypadku złożenia zgłoszenia obowiązujące są także następujące dokumenty i określone nimi zasady: procedura przyjmowania wewnętrznych zgłoszeń naruszenia prawa od sygnalistów w Schmith Polska S.A. obowiązująca od 25.09.2024 r (wyciąg) tutaj, zasady w zakresie zachowania poufności ochrony danych osobowych i klauzule informacyjne dostępne są tutaj.

Kto rozpatruje zgłoszenie i podejmuje działania wyjaśniające:
W Schmith Polska S.A. wyznaczono do obsługi powyższych zgłoszeń Komisję, (biuro komisji: Schmith Polska S.A. ul. Kartuska 489, 80-298 Gdańsk), której członkowie zostali zobowiązani do zachowania poufności w tym danych osobowych sygnalisty o ile nie wyrazi on zgody na ich ujawnienie. Obowiązek uzyskania zgody sygnalisty na ujawnienie jego tożsamości nie dotyczy przypadku, gdy ujawnienie takie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.

Ile to trwa:
Potwierdzanie przyjęcia zgłoszenia otrzyma Pani/Pan wciągu 7 dni od daty jego otrzymania. Jeżeli zgłoszenie nie będzie zawierać niezbędnych informacji, możemy pozostawić je bez rozpatrzenia lub wezwać Pana / Panią do jego uzupełnienia, o ile w zgłoszeniu zostaną podane dane kontaktowe. Przekażemy Panu/i końcową informację zwrotną w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia przyjęcia zgłoszenia, a w uzasadnionych przypadkach w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od dnia przyjęcia zgłoszenia. Przekażemy Panu/i informację, jeżeli odstąpimy od podjęcia działań następczych, podając uzasadnienie odstąpienia. Poinformujemy też Pana/Panią o ostatecznym wyniku naszych działań następczych realizowanych na skutek zgłoszenia.

Informacja o możliwości zgłoszenia naruszenia praw obywatelskich do Rzecznika Praw Obywatelskich lub innego organu publicznego, którego właściwość obejmuje podejmowanie odpowiednich działań następczych co do przedmiotu zgłoszenia.

Informujemy ponadto iż w kwestiach dotyczących naruszenia praw określonych przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928) możliwe jest także dokonanie zgłoszenia zewnętrznego, tzn. bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich lub innego organu publicznego, którego właściwość obejmuje podejmowanie odpowiednich działań następczych obejmujących przedmiot zgłoszenia. Do Rzecznika Praw Obywatelskich może się zgłosić każdy, kto uważa, że państwo naruszyło jego prawa, że jest nierówno traktowany. Informacyjna linia obywatelska: 800 676 676, e-mail biurorzecznika@brpo.gov.pl, Adres korespondencyjny: Biuro RPO, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa. W stosownych przypadkach zgłoszenia zewnętrzne mogą być dokonywane także do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej.

Przyjmujemy iż zgodnie z zasadą dobrej wiary każda osoba powinna móc zgłosić nieprawidłowość, jeśli istnieją po jej stronie uzasadnione podstawy, by sądzić że przekazywane informacje są prawdziwe. Prosimy jednak mieć na uwadze że zgłoszenie nieprawidłowości powinno być dokonane wyłącznie w dobrej wierze i zakazuje się świadomego składania fałszywych zgłoszeń nieprawidłowości.

KLAUZULA INFORMACYJNA – kliknij tutaj

PROCEDURA – kliknij tutaj

DECYZJA – kliknij tutaj