Poniższe zasady mają jedynie charakter ogólny. W zakresie nie ujętym niniejszym zestawieniem zastosowanie mają postanowienia warunków reklamacji SCHMITH POLSKA S.A. z którymi należy się zapoznać: https://schmith24.pl/obsluga-reklamacji.
Wymóg zachowania zasad eksploatacji i bezpieczeństwa: W każdym wypadku do zachowania uprawnień z gwarancji wymagana jest eksploatacja towaru i/lub urządzenia zgodna z wytycznymi zawartymi w dokumentacji lub opisie takiego produktu. Zapewnia się, że dostarczane Produkty marki SCHMITH POLSKA S.A. („Produkty”) spełniają wymagania odnośnie dopuszczenia do obrotu handlowego.
Graniczny termin obowiązywania gwarancji:. SCHMITH POLSKA S.A. na oferowane Produkty udziela 12 miesięcznej gwarancji licząc od dnia sprzedaży. Powyższe nie wyklucza odrębnego udzielania gwarancji na okres inny (dłuższy lub krótszy) – co będzie określone w załączonych do towaru dokumentach lub jego opisie lub w umowie handlowej zawartej z SCHMITH POLSKA S.A.
Gwarancją nie są objęte:
a. Części ulegające normalnemu zużyciu, materiały eksploatacyjne (filtry, uszczelki, paski klinowe, żarówki, bezpieczniki, łożyska, itp.),
b. Uszkodzenia niezawinione przez SCHMITH POLSKA S.A. oraz wady urządzeń powstałe z innych przyczyn niż tkwiące w Produkcie,
c. Uszkodzenia Produktu wynikłe z wpływu otoczenia, niewłaściwego transportu, składowania,
d. Uszkodzenia i wadliwości w tym m.in. mechaniczne, wynikające z niewłaściwej obsługi i eksploatacji produktu lub obsługi lub eksploatacji niezgodnej z dokumentacją lub wymaganiami bezpieczeństwa,
e. Produkty, których montaż/serwis nie był zrealizowany przez SCHMITH POLSKA S.A. lub realizowany był w warunkach niezgodnych z dokumentacją lub wymaganiami bezpieczeństwa,
f. Produkty, których rozruch nie został przeprowadzony i udokumentowany w Karcie Gwarancyjnej przez serwis lub osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie,
g. Produkty, w których dokonano modyfikacji, zmiany parametrów pracy, naprawy lub wymiany części urządzeń bez pisemnej zgody SCHMITH POLSKA S.A.,
h. Nie wynikające z towaru uszkodzenia i wady w obudowie i elementach konstrukcyjnych, które nie mają wpływu na funkcjonalność i prawidłową pracę urządzeń,
i. Uszkodzenia i wady stanowiące następstwo działania płynów lub pyłów lub przepięć w sieci elektrycznej itp.
j. Inne wady nie tkwiące w produkcie/towarze – uszkodzenia i wady nie leżące w samym towarze;
Ograniczenia Gwarancji / Odpowiedzialności: Gwarancja / Odpowiedzialność Schmith Polska S.A. nie obejmuje: przydatności gospodarczej lub wartości handlowej zakupionych towarów, a także nie obejmuje: odpowiedzialności za szkody następcze, za szkody spowodowane postojami urządzeń w okresie oczekiwania na świadczenia gwarancyjne oraz wszelkie szkody w mieniu innym niż urządzenia /towary objęte gwarancją, a także w jakimkolwiek pozostałym majątku klienta, szkody w mieniu i na osobie oraz inne nie wymienione szkody następcze, które zostają wyłączone z zakresu odpowiedzialności Schmith Polska S.A.
Gwarancja nie obejmuje obowiązku rozpatrywania zgłoszeń niekompletnych lub złożonych nieterminowo gdzie Schmith Polska S.A. dla zamówień w modelu B2B, zastrzega sobie prawo odmowy wykonania świadczenia gwarancyjnego. Powyższe może mieć także miejsce w przypadku, gdy Klient niezasadnie wstrzymuje się z zapłatą za towar lub urządzenie lub za wcześniejszą usługę serwisową, jeśli tylko zapłata taka była należna.
Terminy ogólne: W przypadku reklamacji dot. jakości, dostawy, niezgodności z fakturą Produktów należy ją złożyć niezwłocznie i zgodnie z obowiązującym regulaminem wraz z dokładnym opisem przedmiotu reklamacji. Termin dla zgłoszenia to: 5 roboczych dni od momentu dostarczenia przesyłki lub inny czas podany w karcie dotyczącej danego produktu. W przypadku wad tkwiących w produkcie lecz nie dających się stwierdzić podczas przyjęcia/odbioru towaru okres podczas którego wada taka może być zgłoszona wynosi do 12 miesięcy od daty zakupu, z tym że zgłoszenie takiej wady powinno nastąpić niezwłocznie po jej wykryciu przy równoczesnym wyłączeniu wadliwego towaru z dalszej eksploatacji/użytkowania;
Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od otrzymania przez SCHMITH POLSKA S.A. prawidłowego i kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. W każdym wypadku reklamacja musi zawierać stosowną dokumentację uzasadniającą i potwierdzającą wystąpienie reklamowanej wady oraz wskazywać dowód zakupu. W przypadku nie zgłoszenia braków ilościowych bezpośrednio przy dostawie tj. w terminie 5 dni od dostawy prawo do zgłoszenia takiej wadliwości nie przysługuje. SCHMITH POLSKA S.A. może nie uwzględnić zgłoszenia braków ilościowych także w wypadku, gdy ilość została potwierdzona na stosownym dokumencie dostawy.
Wyłącznie rękojmi i inne obowiązujące zasady: W relacjach niekonsumenckich rękojmię w pełnym zakresie wyłącza się. Wyłącznym gwarantem na towary dostarczone przez SCHMITH POLSKA a nie będące produktami SCHMITH POLSKA S.A. jest ich producent. SCHMITH POLSKA S.A. dokonuje na swoją rzecz zastrzeżenia własności towarów do chwili pełnej zapłaty za dostarczony towar.